Montessori eğitim metodu yurt dışında çok rağbet gören, çocuklara oldukça faydası olan kendini kanıtlamış eğitimdir. Bu eğitimle çocuklar daha özgüvenli ve ne istediğini bilen çocuklar haline gelmektedirler. 2 ve 6 yaş arası çocukların zihinleri normal bir yetişkinden iki buçuk kat daha fazla olmakla beraber öğrenmede de oldukça hızlıdırlar. Bu yüzden ne kadar çok uyarıcı bir çevre olursa ve ne kadar iyi bir eğitim olursa çocuğun o kadar kapasitesini artırmaktadır. Arzum Akademi olarak öncelikli amacımız çocuklarımızın okula severek gelmesini sağlamaktır. Her aşamada geleceğimizi emanet edeceğimiz çocuklarımızla sevgi bağını kurarak, sağlam bir eğitimle okul hayatlarına başlamalarını hedeflemekteyiz.
Montessori Metodunda Beş Aşamada Çocuğu Değerlendirme;Günlük eğitimler bulaşık yıkama, kapı açma, kendi salatasını hazırlama, makarnasını yapma gibi eğitimler içermektedir. Dil eğitiminde konuşmaya yönelik kartlarla çalışma yapılarak, hayvan bitki ya da bu tarz şeylerin eşleştirilmesi istenmektedir. Dil eğitiminde okuma, kozmik eğitim, coğrafya, ülke bayrakları, kıtalar ve bunlarla ilgili çalışmalar içermektedir. Duyu eğitiminde ise beş duyuya yönelik etkinlikler yer almaktadır.
Montessori metodunun güzel alanlarından bir tanesi matematikte sayı tanıma ve çift basamaklı sayıların eğitimi de verilmektedir. Çocuklarımız yaş gruplarına göre ayrılmaktadır. Örneğin 6 yaş grubunda çocuk matematikte çarpmayı, bölmeyi, toplamayı öğrenmekte fakat son materyaller üzerinden öğrendiği için oyun oynuyormuşçasına hiç zorlanmamaktadır. Öğretim sürecinde herhangi bir dayatma söz konusu olmamakla beraber, etkinlik esnasında çocuklarımıza “Biz seninle bu etkinliği yapmak istiyoruz, yapmak ister misin? “Sorusu yöneltilerek fikrini almaktayız. Bu yüzden çocuk kendini daha değerli hissetmektedir. Yapmak istemediği takdirde ise farklı bir etkinliğe yönlendirerek, herhangi bir dayatma yapmamaktayız. Aynı zamanda “Sen bunu çok güzel yaptın, alkış!” şeklinde ödüllendirme de yer almamaktadır. Çünkü çocuk hayal dünyasında yaşamakta ve o materyali tamamladığı zaman geri dönüt alarak daha mutlu olmaktadır. Montessori eğitiminde sınıfta her materyalden bir tane olmak zorunda ve diğer çocuklar materyal kullandığı sürede çocuk zaman sırasını bekleyecek ya da arkadaşından “Birlikte çalışabilir miyiz?” diye izin alarak beraber çalışma yapmaktadırlar. Sınıflarımızda her şey belirli bir tertip düzen içinde yer almaktadır. Montessori eğitimi kesintisiz olarak üç saat uygulanmak zorundadır. Çocuklara çok büyük katkı sağlamaktadır.